JA學生營商體驗計劃2021-22——最佳團隊獎、最踴躍參與獎

由5B康靖蓉同學分享年輕創業家的體會

JA學生營商體驗計劃2021-22——最佳團隊獎、最踴躍參與獎

很榮幸學校讓我有機會參加JA活動,是次活動讓我有不一樣的體驗,能夠獲得最佳團隊獎更是意外驚喜。JA活動要求創作及推出一項產品,在活動開始籌備時,同學們都毫無頭緒,經過同學們思考及討論後,我們最終構思名為「乾花玻璃燈」的產品,產品運用環保元素,又不失美感。在決定好方向後,我們開始入貨及組織同學製作,在過程中我亦明白到團隊合作的重要性。同學都積極參加,全情投入,大大提高了我們的信心,增強了團隊的凝聚力。對於這次活動,我認為是提升自己的良機,從接觸未曾探索過的領域,讓我在溝通、合作、組織等方面能更上一層樓。

 JA Company Programme (JA CP) provides an entrepreneurial learning experience for young people aged 14-18. The programme seeks to nurture a new generation of entrepreneurial, innovative and civic-minded talents for Hong Kong. It is one of the largest youth entrepreneurship programs in Hong Kong. Participants will have hands-on experience of running a real business.